Nacionalna strateška prometna infrastruktura
Dvotirna elektrificirana železnica: Koper – Budimpešta
Trasa:
Koper – Divača – Ljubljana – predor pod Trojanami – Celje – Ptuj – Maribor – Murska Sobota – Budimpešta
Cilji:
Povezati slovensko pristanišče s srednjo Evropo
Razbremeniti ceste in povečati železniški tovorni promet
Vzpostaviti hitro in zanesljivo potniško povezavo
Okrepiti geostrateško vlogo Slovenije v EU
Ključni elementi:
Dvotirna in elektrificirana proga
Moderna signalizacija in varnostni sistemi
Integracija z obstoječimi logističnimi centri
Predor pod Trojanami za skrajšanje časa potovanja
Cilji:
Povezati Koprsko pristanišče s Srednjo Evropo po železnici
Razbremeniti avtoceste in okolje
Omogočiti hitro potovanje potnikov med jugom in severovzhodom države
Značilnosti:
Dvotirna, elektrificirana, sodobna proga
Hitrost: 250 km/h
Če bi nova hitra železnica imela še Celje in Ptuj kot vmesni postaji, bi vseeno ohranili povezavo s pomembnimi mesti, ne da bi preveč upočasnili progo.
Predlagana trasa hitre železnice:
Ljubljana – Celje – Ptuj – Maribor – Murska Sobota
(skozi predor pod Trojanami)
Celje: Pomembno regionalno središče, povezava s Šaleško dolino in Savinjsko regijo.
Ptuj: Ključna postaja za Prlekijo in Haloze, prav tako vezni člen proti Hrvaški.
Potovalni časi (ocena):
Če bi vlak vozil s hitrostjo 250 km/h na primernih odsekih:
Ljubljana – Celje: ~25 min
Celje – Ptuj: ~20 min
Ptuj – Maribor: ~15 min (Murska Sobota ~ 18 min)
Skupaj: ~1 ura (kar bi bilo konkurenčno avtocesti)
To bi pomenilo revolucionarno izboljšavo v primerjavi z zdajšnjimi 2+ urami!
S tem bi bila večja mesta še vedno dobro povezana, hkrati pa bi hitri vlaki obvozili starejše, počasnejše odseke
Primerna za potniški in tovorni promet
Ključne koristi:
Koper postane glavno izvozno pristanišče za Madžarsko, Slovaško, Avstrijo
Slovenske železnice prevzamejo večji delež mednarodnega tovornega prometa
Zmanjšanje CO₂ emisij in cestnega prometa
1. Močnejša vloga Kopra kot logističnega centra
Koper bi postal glavna vstopna točka za tovor iz Azije in Sredozemlja.
Trenutno velik del ladijskega tovora gre v severna pristanišča (Hamburg, Rotterdam) – nova železnica bi omogočila hitrejši prevoz proti Madžarski, Slovaški, Avstriji in Poljski.
2. Večji delež tovora skozi Slovenijo
Hitra železnica bi omogočila, da bi več tovora potovalo po železnici namesto po cestah.
Manj tovornjakov na avtocesti (manj gneče, manj emisij, manj stroškov za vzdrževanje cest).
3. Boljša povezava za potnike
Budimpešta je glavno vozlišče za povezave proti Romuniji, Ukrajini in Balkanu.
Slovenci bi imeli hitrejši dostop do Madžarske, Slovaške in Poljske.
4. Konkurenca Trstu in Reki
Trst in Reka že izboljšujeta železniške povezave do srednje Evrope.
Če Slovenija ne ukrepa, bo velik del trgovskega prometa izgubljen.

Z modernizacijo železnice Koper – Ljubljana – Budimpešta Slovenija postane KLJUČNA tranzitna država v regiji.
Koper prevzame večino srednjeevropskega ladijskega tovora.
Slovenija zmanjša obremenitev avtocest (manj tovornjakov).
Hitrejše povezave za potnike med Slovenijo in srednjo Evropo.
Večji ekonomski vpliv Slovenije v regiji (manj odvisnosti od Italije in Hrvaške).