Predor pod Trojanami

Predor pod Trojanami

Predor pod Trojanami

Nacionalna strateška prometna infrastruktura

Dvotirna elektrificirana železnica: Koper – Budimpešta

Trasa:

Koper – Divača – Ljubljana – predor pod Trojanami – Celje – Ptuj – Maribor – Murska Sobota – Budimpešta

Cilji:

  • Povezati slovensko pristanišče s srednjo Evropo

  • Razbremeniti ceste in povečati železniški tovorni promet

  • Vzpostaviti hitro in zanesljivo potniško povezavo

  • Okrepiti geostrateško vlogo Slovenije v EU

Ključni elementi:

  • Dvotirna in elektrificirana proga

  • Moderna signalizacija in varnostni sistemi

  • Integracija z obstoječimi logističnimi centri

Predor pod Trojanami za skrajšanje časa potovanja

Cilji:

  • Povezati Koprsko pristanišče s Srednjo Evropo po železnici

  • Razbremeniti avtoceste in okolje

  • Omogočiti hitro potovanje potnikov med jugom in severovzhodom države

Značilnosti:

  • Dvotirna, elektrificirana, sodobna proga

  • Hitrost: 250 km/h

Če bi nova hitra železnica imela še Celje in Ptuj kot vmesni postaji, bi vseeno ohranili povezavo s pomembnimi mesti, ne da bi preveč upočasnili progo.

Predlagana trasa hitre železnice:

Ljubljana – Celje – Ptuj – Maribor – Murska Sobota

(skozi predor pod Trojanami)

Celje: Pomembno regionalno središče, povezava s Šaleško dolino in Savinjsko regijo.

Ptuj: Ključna postaja za Prlekijo in Haloze, prav tako vezni člen proti Hrvaški.

Potovalni časi (ocena):

Če bi vlak vozil s hitrostjo 250 km/h na primernih odsekih:

  • Ljubljana – Celje: ~25 min

  • Celje – Ptuj: ~20 min

  • Ptuj – Maribor: ~15 min (Murska Sobota ~ 18 min)

Skupaj: ~1 ura (kar bi bilo konkurenčno avtocesti)

To bi pomenilo revolucionarno izboljšavo v primerjavi z zdajšnjimi 2+ urami!

S tem bi bila večja mesta še vedno dobro povezana, hkrati pa bi hitri vlaki obvozili starejše, počasnejše odseke

Primerna za potniški in tovorni promet

Ključne koristi:

  • Koper postane glavno izvozno pristanišče za Madžarsko, Slovaško, Avstrijo

  • Slovenske železnice prevzamejo večji delež mednarodnega tovornega prometa

  • Zmanjšanje CO₂ emisij in cestnega prometa

1. Močnejša vloga Kopra kot logističnega centra

  • Koper bi postal glavna vstopna točka za tovor iz Azije in Sredozemlja.

  • Trenutno velik del ladijskega tovora gre v severna pristanišča (Hamburg, Rotterdam) – nova železnica bi omogočila hitrejši prevoz proti Madžarski, Slovaški, Avstriji in Poljski.

2. Večji delež tovora skozi Slovenijo

  • Hitra železnica bi omogočila, da bi več tovora potovalo po železnici namesto po cestah.

  • Manj tovornjakov na avtocesti (manj gneče, manj emisij, manj stroškov za vzdrževanje cest).

3. Boljša povezava za potnike

  • Budimpešta je glavno vozlišče za povezave proti Romuniji, Ukrajini in Balkanu.

  • Slovenci bi imeli hitrejši dostop do Madžarske, Slovaške in Poljske.

4. Konkurenca Trstu in Reki

  • Trst in Reka že izboljšujeta železniške povezave do srednje Evrope.

  • Če Slovenija ne ukrepa, bo velik del trgovskega prometa izgubljen.

Z modernizacijo železnice Koper – Ljubljana – Budimpešta Slovenija postane KLJUČNA tranzitna država v regiji.

  • Koper prevzame večino srednjeevropskega ladijskega tovora.

  • Slovenija zmanjša obremenitev avtocest (manj tovornjakov).

  • Hitrejše povezave za potnike med Slovenijo in srednjo Evropo.

  • Večji ekonomski vpliv Slovenije v regiji (manj odvisnosti od Italije in Hrvaške).