Predor pod Trojanami

Predor pod Trojanami

Predor pod Trojanami

Nacionalna strateška prometna infrastruktura

Dvotirna elektrificirana železnica: Koper – Budimpešta


Trasa:

Koper – Divača – Ljubljana – predor pod Trojanami – Celje – Ptuj – Maribor – Murska Sobota – Budimpešta


Cilji:

  • Povezati slovensko pristanišče s srednjo Evropo
  • Razbremeniti ceste in povečati železniški tovorni promet
  • Vzpostaviti hitro in zanesljivo potniško povezavo
  • Okrepiti geostrateško vlogo Slovenije v EU


Ključni elementi:

  • Dvotirna in elektrificirana proga
  • Moderna signalizacija in varnostni sistemi
  • Integracija z obstoječimi logističnimi centri


Predor pod Trojanami za skrajšanje časa potovanja


Cilji:

  • Povezati Koprsko pristanišče s Srednjo Evropo po železnici
  • Razbremeniti avtoceste in okolje
  • Omogočiti hitro potovanje potnikov med jugom in severovzhodom države


Značilnosti:

  • Dvotirna, elektrificirana, sodobna proga
  • Hitrost: 250 km/h


Če bi nova hitra železnica imela še Celje in Ptuj kot vmesni postaji, bi vseeno ohranili povezavo s pomembnimi mesti, ne da bi preveč upočasnili progo.


Predlagana trasa hitre železnice:


Ljubljana – Celje – Ptuj – Maribor – Murska Sobota

(skozi predor pod Trojanami)


Celje: Pomembno regionalno središče, povezava s Šaleško dolino in Savinjsko regijo.


Ptuj: Ključna postaja za Prlekijo in Haloze, prav tako vezni člen proti Hrvaški.


Potovalni časi (ocena):


Če bi vlak vozil s hitrostjo 250 km/h na primernih odsekih:


  • Ljubljana – Celje: ~25 min
  • Celje – Ptuj: ~20 min
  • Ptuj – Maribor: ~15 min (Murska Sobota ~ 18 min)


Skupaj: ~1 ura (kar bi bilo konkurenčno avtocesti)


To bi pomenilo revolucionarno izboljšavo v primerjavi z zdajšnjimi 2+ urami!


S tem bi bila večja mesta še vedno dobro povezana, hkrati pa bi hitri vlaki obvozili starejše, počasnejše odseke


Primerna za potniški in tovorni promet


Ključne koristi:

  • Koper postane glavno izvozno pristanišče za Madžarsko, Slovaško, Avstrijo
  • Slovenske železnice prevzamejo večji delež mednarodnega tovornega prometa
  • Zmanjšanje CO₂ emisij in cestnega prometa


1. Močnejša vloga Kopra kot logističnega centra

  • Koper bi postal glavna vstopna točka za tovor iz Azije in Sredozemlja.
  • Trenutno velik del ladijskega tovora gre v severna pristanišča (Hamburg, Rotterdam) – nova železnica bi omogočila hitrejši prevoz proti Madžarski, Slovaški, Avstriji in Poljski.


2. Večji delež tovora skozi Slovenijo

  • Hitra železnica bi omogočila, da bi več tovora potovalo po železnici namesto po cestah.
  • Manj tovornjakov na avtocesti (manj gneče, manj emisij, manj stroškov za vzdrževanje cest).


3. Boljša povezava za potnike

  • Budimpešta je glavno vozlišče za povezave proti Romuniji, Ukrajini in Balkanu.
  • Slovenci bi imeli hitrejši dostop do Madžarske, Slovaške in Poljske.


4. Konkurenca Trstu in Reki

  • Trst in Reka že izboljšujeta železniške povezave do srednje Evrope.
  • Če Slovenija ne ukrepa, bo velik del trgovskega prometa izgubljen.

Z modernizacijo železnice Koper – Ljubljana – Budimpešta Slovenija postane KLJUČNA tranzitna država v regiji.


  • Koper prevzame večino srednjeevropskega ladijskega tovora.
  • Slovenija zmanjša obremenitev avtocest (manj tovornjakov).
  • Hitrejše povezave za potnike med Slovenijo in srednjo Evropo.
  • Večji ekonomski vpliv Slovenije v regiji (manj odvisnosti od Italije in Hrvaške).